Соціальний педагог

Шавикіна Юлія Вікторівна

Стаж роботи:  5 років.

Моє професійне кредо:
“Вчити дітей так, щоб не соромно було заглянути їм в очі через декілька років.”

Моє життєве кредо:

“Людина вимушена все життя прожити сама з собою, і слід потурбуватися про те, щоб це була хороша компанія!»

Проблема, над якою працює соціальний педагог:

«Формування духовної, творчої, соціально-активної, всебічно розвиненої особистості з комплексом життєвих позицій і цінностей».

Соціальний педагог – це одна із головних фігур у закладах, яка покликана об’єднати зусилля сім’ї, школи, громадськості для надання допомоги дитині.

Освітлення душі особистості, підготовка її до життя, професійної мобільності та сприяння швидкій адаптації до змін і розвитку в освітній, соціальній, культурній, політичній сферах – ці напрями є своєрідною основою, на якій базується діяльність соціального педагога в закладі.

Соціальний педагог:

– створює сприятливі умови у мікросоціумі для розвитку здібностей та реалізації можливостей кожної дитини;

– забезпечує формування власних цінностей та громадянської позиції в учнів;

– попереджує та локалізує негативні впливи соціального середовища на особистість;

– здійснює соціальний патронаж малозабезпечених, багатодітних, неповних сімей тощо.

– проводить інформаційно-просвітницьку роботу з учнями на педагогічну, психологічну, політичну тематику;

         – проводить соціально-профілактичну роботу з дітьми схильними до девіантної поведінки;

         – здійснює посередництво між особистістю і освітнім установою, сім’єю, середовищем, органами влади;

–   вивчає психолого-педагогічні особливостей дітей та їх оточення, умов життя; виявляє інтереси й потреби, труднощі й проблеми школярів, відхилення у поведінці та надає соціальну допомогу і підтримку учням, які навчаються у закладі.                                                                                         

Напрями роботи соціального педагога:

  - діагностичний напрям – вивчення та оцінювання за допомогою методик, анкетувань, опитувальників, тестів особливостей діяльності особистості, мікроколективу (класу чи референтної групи), шкільного колективу в цілому; спрямованості впливу мікросередовища, особливостей сім’ї та сімейного виховання, джерел негативного впливу на дітей;

– прогностичний напрям – прогнозування на основі спостережень та досліджень динаміки розвитку негативних чи позитивних сторін соціальної ситуації, що впливає на особистість чи клас.

– консультативний – надання порад, рекомендацій учням, батькам, учителям та іншим особам, які звертаються до соціального педагога.

– правозахисний – забезпечення дотримання норм охорони та захисту прав дітей, представлення їхніх інтересів у різноманітних інстанціях (службі у справах дітей);

– профілактичний – переконання учнів у доцільності дотримання певних норм та правил поведінки стосовно суспільних норм, здоров’я, способу життя;

– соціально-перетворювальний – перетворення негативних соціальних впливів на позитивні за допомогою тренінгових занять, брей-рингів, семінарів, бесід.

– організаційний – ведення документації ( журналу щоденного обліку роботи соціального педагога, протоколів звернень учнів, батьків, вчителів тощо), написання планів робіт на рік, на місяць, формування банку даних на дітей соціально-незахищених категорій тощо.

Людям із порушенням зору